מכוניות למכירה
רכב פרטי רכב מסחרי רכבי 4X4 אופנועים וקטנועים לוח החלפות אביזרים לרכב טרקטורונים ואופנועי ים
דברו איתנו הוסף למועדפים טיפים למוכר ולקונה סוכן חכם הוספת מודעה

לוחות רכב קרלוס - ככה מוכרים רכב !          מזל טוב להלל אוטו נטו לרגל פתיחת הסניף החדש בסגולה פתח תיקוה !          זוכה ראשונה במבצע ההגרלה הגדול - מפרסמים מודעה בתשלום ומשתתפים בהגרלת שעון סרטינה בשווי 3000 ש"ח !                                     מבצע מיוחד ללקוחות לאומי קארד משלמים פחות או בנקודות                   תהנו!! ולא לשכוח - קרלוס כאן בשבילכם.

עשרת המבוקשים
בטיחות בדרכים
מבזקים
מאמרים
הפינה של טיקו
ארכיון
 
חפש במגזין
חפש במגזין








שם הכותב: ישראל טיקוצקי-יו"ר הנהלת קציני בטיחות עצמאיים בתעבורה. 02/07/2009 15:51:18

ועדה לבדיקת מעמדו של קצין הבטיחות

בימים אלו שוקדת "הועדה לבדיקת מעמדו של קצין הבטיחות בתעבורה" אותה מינה מנכ"ל משרד התחבורה מר גדעון סיטרמן על מלאכתה. מצ"ב ריכוז הדברים שהעלו חברי ארגון קציני בטיחות עצמאיים בתעבורה לפני הוועדה.

לוגו TIKO

בימים אלו שוקדת "הועדה לבדיקת מעמדו של קצין הבטיחות בתעבורה" אותה מינה מנכ"ל משרד התחבורה מר גדעון סיטרמן על מלאכתה.


אנו ב
"ארגון קציני בטיחות עצמאיים בתעבורה" הוזמנו להעיד בפני הועדה, ריכזנו את עיקרי הדברים אותם אנו חפצים להעלות בפני הועדה בחוברת שהוגשה לוועדה ומכיוון שהמאמר הזה יפורסם לאחר העדות ברצוני להביא כאן החודש ובחודש הבא את עיקרי הדברים.

ההתייחסות שלנו לקציני הבטיחות הייתה בדרך כלל מבלי להבדיל בין קצין הבטיחות הארגוני לעצמאי וזאת מתפיסת עולמנו כי למעשה בדרישות המקצועיות מקצין הבטיחות בעבודתו אין הבדל בין השנים.

         א.         ההבדלה בין קצין הבטיחות המפעלי לקצין הבטיחות העצמאי אינה מן העניין וראוי לה כי תתבטל  ביוזמת הועדה.

         ב.         ככלל אין שוני בהכשרה של קצין הבטיחות העצמאי למול זה של קצין הבטיחות המפעלי, יתרה מכך, הרי אין מניעה כי קצין הבטיחות המפעלי יהפוך להיות עצמאי ולהפך.

הבהרת נושא קציני הבטיחות העצמאיים

  • ההשמה בפועל של  קצין בטיחות על-פי רישיון מוביל החלה בשלהי שנת 2001.
  • עד לאותה שנה רובם המוחלט של חברות שהפעילו עד 20 כלי-רכב מסוגים שונים לא נמצאו תחת פיקוח קצין בטיחות בתעבורה.

  • הסדרת הפיקוח ע"י קציני הבטיחות בתעבורה באה לידי ביטוי בתקנות התעבורה פרק ג´ הסדרת שירותי הובלה, סעיף 7(א)(3) לחוק שירותי הובלה בדבר תנאים למתן רישיון מוביל, הדורש פיקוח על בטיחות במתן שירות ההובלה על ידי קצין בטיחות, ובהובלת חומר מסוכן - גם על ידי אחראי על בטיחות ההובלה של חומרים מסוכנים; בעניינים אלה רשאי השר גם לקבוע את דרכי הפיקוח ומועדיו, בהתחשב, בין היתר, במספר כלי הרכב המסחריים שבאמצעותם ניתן שירות ההובלה.
  • ככל שבדקנו אין בתקנות התייחסות ולו אחת לקצין הבטיחות העצמאי. יתרה מכך, בנוהל "בקשה לרישיון מוביל" בסעיף (4) בחוק שירותי הובלה מצוין במפורש כי כתנאי לקבלת רישיון המוביל יש לציין את בעלי התפקידים שיעמדו לרשותו של המבקש: קצין הבטיחות, וכן אחראי על הניהול המקצועי ואחראי על בטיחות ההובלה של חומרים מסוכנים, לפי העניין, כמו כן חייב המבקש באישור של קצין בטיחות כי הוא עומד לרשות המבקש במתן שירותי פיקוח.

    יוצא מכך, כי גם המחוקק לא מצא לנכון להבדיל בין קצין הבטיחות המפעלי לקצין  הבטיחות העצמאי, יתרה מכך אין בכל התקנות סייגים או תנאים למשרד עצמאי למתן שירותי בטיחות.

·         דבר זה נובע לדעתנו לא מטעות של המחוקק אלה מתוך כוונה לתת שירותי בטיחות באופן שלא יכביד על מקבל השרות כלכלית מחד גיסא, ומאידך גיסא יחייב אותו לעמוד בכל התנאים המתבקשים מבעל רישיון מוביל תוך מתן אפשרות לקבל שרות פיקוח קצין בטיחות בתעבורה.

 

נוהל ביקורת

1.       יש לקבוע סרגל ביקורת אחיד וידוע, שחייב להתעדכן להתפרסם מעת לעת באחריות גף קציני בטיחות בתעבורה. רצוי שיקבע סרגל מותאם למשרד עצמאי, וסרגל המותאם לקצין הבטיחות המפעלי.

2.       יש לקבוע ניקוד קבוע לקביעת איכות הביקורת, ציון סופי שישמש כפרמטר קבוע להעלאת  הרמה של קצין הבטיחות המשרדי והעצמאי.

3.       התאמת סרגל הביקורת לעבודה בשטח - לדוגמה אין כיום הקפדה של משטרת ישראל ומכוני רישוי על אישור בלמים 1/2 שנתי, רישיונות מוביל, אישור מהנדס לכלי-הרמה.

4.       תקנה 168 - יכולת האכיפה של קצין הבטיחות - בכפוף ליכולת הביקורת של קצין הבטיחות וסמכויותיו.  דחיפת הנושא בהסברה באחריות משרד התחבורה.

5.       נוהל ביקורת יחידות קירור, זה לא בתחום ההתמחות של קציני הבטיחות - יש לבטל הוראה זאת, פיקוח על כלי-הרמה (מלגזות) וצמ"ה באחריות משרד העבודה והרווחה.

6.       התראה לקצין בטיחות מבוקר על מועד הביקורת, והפרדתה מנוהל ההדרכה של קצין בטיחות חדש, גם מבקר משרד התחבורה בדו"ח משנת 2001 קבע כי הקצות כוח-אדם ממבקרי משרד התחבורה להדרכת קצין בטיחות ותיק, היא בזבוז בזמן שהיה צריך להיות מופנה לביקורת.

7.       שימוש בסרגל הביקורת להעלאת הרמה המקצועית של קצין הבטיחות המבוקר.

 
קצין בטיחות בתעבורה

חיוב כל קצין בטיחות בתעבורה (מפעלי ועצמאי) להשתתף לפחות אחת לשנה בהשתלמות מקצועית שתאורגן ותהיה באחריות גף קציני בטיחות במשרד התחבורה.

1.       התאמת ההדרכה לעבודת קצין הבטיחות ולרישיון הנהיגה שיש ברשותו.

2.       מתן אמצעים (סמכויות) ברורים בידיו של קצין הבטיחות לביצוע עבודתו.

3.       יש לקבוע נוהל של דיווח ועדכון של המשרד המעסיק, על פעילות קצין הבטיחות שמוצב דרך המשרד החברות בהשמה,  לרבות דיווח לבעלי המשרד על כל מחדל של קצין הבטיחות המועסק על ידם במפעלים.
 

עד כאן החלק הראשון, בחדש הבא נביא לפניכם מדגמי סטטיסטיקה של הלמ"ס ושל "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים". אנו ב"ארגון קציני בטיחות עצמאיים בתעבורה" בטוחים בחשיבות עבודתו של קצין הבטיחות בתעבורה באשר הוא. חייבים לחזק את מעמדו של קצין הבטיחות, לשפר את תוכנית הלימודים, לשפר את ההדרכה, להגדיר סמכויות ולבצר אותן בתקנות מתאימות וכד´.. אנו מאמינים כי הועדה תעשה את מלאכתה נאמנה כך שכל הגורמים בדרך ייצאו נשכרים.

הכתבה התפרסמה בתאריך 02/07/2009 15:51:18

? הוסיפו תגובה
    כל הזכויות שמורות לוח רכב קרלוס © 2004-2007 הנהלת האתר אינה אחראית לתוכן המודעות המפורסמות בו. אינדקס רכבים | תקנון | עזרה | צור קשר    

 

אתרים מבית SUN NET   sun net
 
 
 
קטגוריות פופולריות
 
 
<