מכוניות למכירה
רכב פרטי רכב מסחרי רכבי 4X4 אופנועים וקטנועים לוח החלפות אביזרים לרכב טרקטורונים ואופנועי ים
דברו איתנו הוסף למועדפים טיפים למוכר ולקונה סוכן חכם הוספת מודעה

לוחות רכב קרלוס - ככה מוכרים רכב !          מזל טוב להלל אוטו נטו לרגל פתיחת הסניף החדש בסגולה פתח תיקוה !          זוכה ראשונה במבצע ההגרלה הגדול - מפרסמים מודעה בתשלום ומשתתפים בהגרלת שעון סרטינה בשווי 3000 ש"ח !                                     מבצע מיוחד ללקוחות לאומי קארד משלמים פחות או בנקודות                   תהנו!! ולא לשכוח - קרלוס כאן בשבילכם.

עשרת המבוקשים
בטיחות בדרכים
מבזקים
מאמרים
הפינה של טיקו
ארכיון
 
חפש במגזין
חפש במגזין








שם הכותב: ישראל טיקוצקי-יו"ר הנהלת קציני בטיחות עצמאיים בתעבורה. 02/08/2009 14:22:00

ועדה לבדיקת מעמדו של קצין הבטיחות - חלק ב´

בחודש יולי 2009, בימים אלו שוקדת "הועדה לבדיקת מעמדו של קצין הבטיחות בתעבורה" אותה מינה מנכ"ל משרד התחבורה מר גדעון סיטרמן על מלאכתה. אנו ב"ארגון קציני בטיחות עצמאיים בתעבורה" הוזמנו להעיד בפני הועדה, ריכזנו את עיקרי הדברים, להלן החלק השני

טיקו

כפי שציינתי בחודש יולי 2009, בימים אלו שוקדת "הועדה לבדיקת מעמדו של קצין הבטיחות בתעבורה" אותה מינה מנכ"ל משרד התחבורה מר גדעון סיטרמן על מלאכתה.
אנו ב"ארגון קציני בטיחות עצמאיים בתעבורה" הוזמנו להעיד בפני הועדה, בחלק הראשון ריכזנו  חלק מעיקרי הדברים, להלן החלק השני.

הועדה הגישה לנו מסמך ובו אחת עשרה  (11) נקודות עיקריות וביקשה את התייחסותנו עליהם, להלן מקצת מן הדברים.

1. שאלת הועדה בדבר הצורך בהעסקת קצין בטיחות במפעלים השונים ובכלל זה בחברות הובלה בעלות צי רכב קטן, בשים לב למידת האפקטיביות של הפיקוח במפעלים השונים.

1 תשובת הנהלת "ארגון קציני בטיחות עצמאיים": אין כל ספק בנחיצות עבודת הפיקוח של קציני הבטיחות בתעבורה בחברות בעלות צי רכבים גדול, ובחברות בעלות צי רכבים קטן בכללן. די אם נבדוק את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עד לתחילת הפיקוח על החברות "הקטנות", ולנתוני הלמ"ס לאחר תחילת הפיקוח, בכדי שנבין עד כמה רבה נחיצותם של קציני הבטיחות. אמנם, בחברות קטנות ההירארכיה המנהלית שונה מהמקובל, אולם ניתן ללמוד מכך ולא לשנותו. קמה החובה להביא את הנהלת החברה להכרה כי תרומת קצין הבטיחות בתעבורה לחברה כדאית ומאד משתלמת.

יש לזכור כי קיימת עלות הכספית הכרוכה בהעסקת קצין הבטיחות בתעבורה, בין אם בהעסקה ישירה ובין אם בשרות מיקור חוץ (אאוטסורסינג). המדובר בעלות כלכלית משמעותית שאין להתעלם ממנה. לא ניתן להעמיס עלויות כבדות על בעל חברה קטנה כגון העסקת קצין בטיחות בתעבורה היכן שקודם לכן לא היה פיקוח כלל, לכן הדבר חייב להיעשות תוך התחשבות בהוצאה הנכפית על בעל החברה, שכן אחרת ימנע מלעמוד בהוראות החוק בבחינת העלויות לתפעול העסק.

משטרת ישראל מפרסמת נתונים מעניינים ביותר בדו"ח לסיכום תאונות הדרגים בשנת 2007. ההשוואה אותה עושה המשטרה הינה היחס בין רישום הדוחות ע"י המשטרה לבין מעורבות הרכב בתאונות הדרכים. יש לשים לב כי, ברכב מסוג משאית החלק היחסי מסך רישום דוחות התנועה גבוהה מהחלק היחסי שלהם במעורבות בתאונות דרכים. מאידך, באוטובוסים ורכב מסחרי החלק היחסי שלהם בתאונות גבוהה מהחלק היחסי שלהם בדוחות.

רצ"ב נתוני משטרת ישראל:
רכב פרטי - החלק היחסי בצי הרכב גבוה מהחלק היחסי בתאונות דרכים. בנסועה במעורבות בתאונות חומרות ומהחלק היחסי שלהם מסה"כ דוחות התנועה.
אוטובוס - החלק היחסי במעורבות בתאונות דרכים חמורות גבוה מהחלק היחסי שלהם מצי הרכב. בנסועה במעורכות בתאונות דרכים ומהחלק היחסי שלהם מסה"כ דוחות התנועה.
מונית - החלק היחסי במעורבות בתאונות דרכים גבוה מהחלק היחסי שלהם בצי הרכב.
משאית - החלק היחסי מסה"כ דוחות התנועה גבוה מהחלק היחסי שלהם מצי הרכב במעורבות בתאונות ובתאונות חמורות.
דו גלגלי - החלק היחסי במעורבות בתאונות דרכים חמורות גבוה מהחלק היחסי שלהם בצי הרכב במעורבות בתאונות דרכים מסה"כ דוחות התנועה ומהחלק שלהם מסה"כ הנסועה.
מסחרי -החלק היחסי מסה"כ הנסועה גבוה מהחלק היחסי שלהם בצי הרכב. בתאונות דרכים, בתאונות חמורות ומהחלק היחסי שלהם מתוך סך דוחות התנועה.

יש לשים לב כי קבוצת המשאיות הינה היחידה שסה"כ הדוחות (דוחות תנועה) גבוהה מסך מעורבות כלי רכב אלו בתאונות דרכים: "החלק היחסי מסה"כ דוחות התנועה גבוה מהחלק היחסי שלהם מצי הרכב במעורבות בתאונות ובתאונות חמורות". אם נשווה למשל לרכבים מסוג אוטובוס שע"פ משטרת ישראל, החלק היחסי שלהם במעורבותם בתאונות דרכים גבוה מהחלק היחסי שלהם בצי הרכב בנסועה במעורבות בתאונות דרכים ומהחלק היחסי שלהם מסה"כ תאונות דוחות התנועה. הרי מן הראוי לשקול בעדיפות ראשונה לחייב אוטובוסים בחברות קטנות להיות תחת פיקוח קצין בטיחות בתעבורה עצמאי. 

בדו"ח המשטרה משנת 2004 ניתן לראות בבירור כי מעורבות כלי רכב מסוג משא בתאונות הינה 4% מהתאונות, בקבוצה שהמשטרה מכניסה לתוכה את כל כלי הרכב משא וכן את האוטובוסים הזעירים, כך יש בסה"כ 361,022 כלי-רכב.

מאידך, בקבוצת האוטובוסים שמספרם בשנת 2004 עמד על 11,415 המעורבות שלהם בתאונות עומדת על 6%. בהתחשב במספר העצום של כלי-הרכב בקבוצת רכב המשא ובכך שרק חלק קטן מתוך  361,022 כלי-רכב מסוג משא (כ-23,000 כלי-רכב לערך), נמצאים תחת פיקוח קצין בטיחות בתעבורה עצמאי, ההשפעה שלהם על התוצאה הסופית מרשימה.

עד כאן הדו"ח של ארגון קציני בטיחות עצמאיים, מי שיהיה מעוניין בקבלת הדו"ח המלא יוכל לפנות במכתב לכתובת המייל המצורף ויקבל את הדו"ח במלואו.

הכתבה התפרסמה בתאריך 02/08/2009 14:22:00

? הוסיפו תגובה
    כל הזכויות שמורות לוח רכב קרלוס © 2004-2007 הנהלת האתר אינה אחראית לתוכן המודעות המפורסמות בו. אינדקס רכבים | תקנון | עזרה | צור קשר    

 

אתרים מבית SUN NET   sun net
 
 
 
קטגוריות פופולריות
 
 
<