מכוניות למכירה
רכב פרטי רכב מסחרי רכבי 4X4 אופנועים וקטנועים לוח החלפות אביזרים לרכב טרקטורונים ואופנועי ים
דברו איתנו הוסף למועדפים טיפים למוכר ולקונה סוכן חכם הוספת מודעה

לוחות רכב קרלוס - ככה מוכרים רכב !          מזל טוב להלל אוטו נטו לרגל פתיחת הסניף החדש בסגולה פתח תיקוה !          זוכה ראשונה במבצע ההגרלה הגדול - מפרסמים מודעה בתשלום ומשתתפים בהגרלת שעון סרטינה בשווי 3000 ש"ח !                                     מבצע מיוחד ללקוחות לאומי קארד משלמים פחות או בנקודות                   תהנו!! ולא לשכוח - קרלוס כאן בשבילכם.

עשרת המבוקשים
בטיחות בדרכים
מבזקים
מאמרים
הפינה של טיקו
ארכיון
 
חפש במגזין
חפש במגזין








שם הכותב: ישראל טיקוצקי 07/05/2009 11:34:28

ככה לא בונים גאוות יחידה

לקציני הבטיחות בתעבורה היום לצערי אין גאוות יחידה, דם רע, זוהי הכותרת בה לא רציתי לפתוח את המאמר הזה והכן במחשבה שנייה ירדתי מזה, כי חרף כל מה שנאמר וכל מה שנכתב בזמן האחרון מצדם של קציני בטיחות בתעבורה שאינם מקורבים לקציני הבטיחות העצמאיים אני עדין

קצין בטיחות

לקציני הבטיחות בתעבורה היום לצערי אין גאוות יחידה, דם רע, זוהי הכותרת בה לא רציתי לפתוח את המאמר הזה והכן במחשבה שנייה ירדתי מזה,  כי חרף כל מה שנאמר וכל מה שנכתב בזמן האחרון מצדם של קציני בטיחות בתעבורה שאינם מקורבים לקציני הבטיחות העצמאיים אני עדין חושש כי במקרה הטוב מי שהוא לא כל כך הבין על מה המהומה, במקרה הרע מי שהוא יזם את הדבר הזה אולי מתוך חוסר הבנה או חלילה מתוך רצון "לגזור קופון" או להזיק.

כי הרי על מה המאומה?, האם בגלל קציני הבטיחות העצמאיים?, למה? למי יש אינטרס להדליק את השרפה הזאת שלא תורמת כלום לקציני הבטיחות בתעבורה? התשובה שלי טובה בדיוק כמו התשובה של כל אחד מכם.

בכל זאת וביחד איתכם קציני הבטיחות אני מנסה לרדת אל שורשי הבעיה ומקווה לעשות את זה במידת האובייקטיביות הנדרשת.

 

1.       עד שנת 2001 לא היו כלל משרדים עצמאיים למתן שירותי בטיחות בתעבורה.

2.       מתאריך 18/08/2001 רשאי כל קצין בטיחות בתעבורה העומד בתנאי סף שקבע משרד התחבורה לפתוח משרד עצמאי למתן שירותי קצין בטיחות בתעבורה, לצערי לא אין התניה על ניסיון וותק במקצוע.

3.       עד לימים אלו נפתחו כ-115 משרדים, מתוכם פעילים כ-87 והם מעסיקים למעלה מ-300 קציני בטיחות בתעבורה.

4.       קציני בטיחות בתעבורה המועסקים ע"י המשרדים העצמאיים נהנים בדרך כלל מתנאי משכר ותנאים הטובים מרוב חבריהם למקצוע.

5.       למיטב ידיעתי קציני הבטיחות בתעבורה הם המגזר היחידי בו הנהלת המשרד הממשלתי המפקחת עליהם דורשת חד-משמעית יחסי עובד מעסיק בין קצין הבטיחות לבין הארגון בו הוא עובד, דבר דומה לזה לא קיים באף מקצוע, די עם נציין את שמאי הרכב, עו"ד, רואי חשבון, מודדים ולמשל עמיתינו מפקחי העבודה במפעלים מטעם משרד העבודה, האם אנחנו קציני הבטיחות ייחודיים או שמישהו טיפס על עץ גבוה מידי ועכשיו הוא מפחד לרדת?. 

6.       הידעתם כי עד שנת 2001 חברות שהפעילו עד 20 כלי-רכב משא ופרטי לא היו תחת מפיקוח של קצין בטיחות בתעבורה, למה ? כי זה לא רשום בתקנה 579 , סה"כ בהערכה זהירה הפעילו חברות אלו למעלה מ-23.000 כלי-רכב מסוג משא שלא היו קודם לכן תחת פיקוח קצין בטיחות בתעבורה.

7.       החל משנת 2001 והילך מפוקחים כלי-רכב בחברות האלו עד לגודל חברה המפעילה  10 כלי-רכב משא ע"י קציני הבטיחות העצמאיים, כיצד נוהגות חברות המפעילות מספר כלי-רכב הגדול מ-10 ונמוך מ-20 לגף קציני בטיחות ולאגף מטענים ומל"ח התשובה.

8.       בתחילת עבודתם של המשרדים העצמאיים למתן שירותי בטיחות בתעבורה הוגבלה יכולתם לתת שרות לחברות להן עד-5 כלי-רכב מסוג משא.

9.       יודעי דבר אומרים כי את הרעיון להגדיל את ההיתר ל-10 כלי-רכב מסחריים הגה מי שהיה אז סגן והיום מנהל גף קציני בטיחות.

10.   מתחילת שנת 2002 ועד לימים אלו 31/03/2009 (שמונה שנים) ניתן השרות לחברות שיש להן עד 10 כלי-רכב מסוג משא ע"י קציני הבטיחות העצמאיים.

11.   עד שנת 2002 היו בשוק העבודה יותר קציני בטיחות בתעבורה ממקומות עבודה (תשאלו את הותיקים), החל משנת 2002 נוצר חוסר בקציני בטיחות בתעבורה, בשים לב לכך כי הדבר המשמעותי ביותר שקרה ממשק התחבורה הישראלי בשנים האלו היה יישום החוק להסדרת שירותי הובלה, מותר להניח כי הביקוש לקציני בטיחות נוצר עקב התקנות האלו.

 

12.   פרט לרכילות לא ידוע על קציני בטיחות שאיבדו את מקום עבודתם עקב התקנות החדשות, מותר להניח כי למי שאיבד את עבודתו היה  נוח לעיתים להטיל  את האשם בקציני הבטיחות העצמאיים ולא בגורמים אחרים כגון רענון עובדים וכיו"ב,  מי אוהב לומר כי הוא פוטר?, גם אני לא אוהב וכאן הרי יש אילן להתלות בו, מן הסתם הדבר פחות נורא עקב הביקוש הרב לקציני בטיחות שנוצר ע"י משרדי קציני הבטיחות העצמאיים.

13.   ע"פ הלמ"ס בכלי-רכב מסוג משא ממשקל 15.9 טון והילך חלה ירידה של למעלה מ-50% בתאונות משנת 2002 ועד היום, רוב כלי-הרכב הללו מפוקחים ע"י קציני הבטיחות העצמאיים.

14.   באוטובוסים ורכב ציבורי להסעת נוסעים שאינם מפוקחים ע"י קציני הבטיחות העצמאיים הייתה בשנים הללו עליה של כ-9% בתאונות.

15.   הידעתם כי מאז מונה המנהל הנוכחי של גף קציני בטיחות לתפקידו ועד לימים אלו לא נערכה ביוזמתו שום ישיבת עבודה עם הנהלת ארגון קציני בטיחות עצמאיים והתקשורת בין קציני הבטיחות העצמאיים לגף קציני הבטיחות נעשית בעיקר ע"י שמועות, גזרות ומכתבי התראה,  הנהלת ארגון קציני בטיחות מוכנה להתכתבות ודו שיח גם בעזרת יוני דואר ומורס, אבל כנראה שבגף לא חושבים שזה מספיק חשוב. 

 

 

אפילוג: לא ברור  מה ייתרמו לבטיחות בדרך ההחלטות / הנחתות החדשות לצמצום יכולת הפיקוח של משרדי קציני הבטיחות העצמאיים, אם  רצון כבודו הוא לנפח שרירים ולהראות לקציני הבטיחות שאינם בלשכות המסחר, תראו איזה גיבור אני !, אז בשלב זה הצליח לו.

אם הוא חושב שבכך הוא עושה טוב לבטיחות בדרך, חובת ההוכחה עליו, לדעתנו הטלת הגבלות כל שהן מבלי תוכנית חלופית  ובדוקה לפיקוח הקיים תזיק לבטיחות בדרך ואת מחירה נשלם כולנו בכביש.

 

ישראל טיקוצקי

יו"ר הנהלת קציני בטיחות עצמאיים.

הכתבה התפרסמה בתאריך 07/05/2009 11:34:28

? הוסיפו תגובה
    כל הזכויות שמורות לוח רכב קרלוס © 2004-2007 הנהלת האתר אינה אחראית לתוכן המודעות המפורסמות בו. אינדקס רכבים | תקנון | עזרה | צור קשר    

 

אתרים מבית SUN NET   sun net
 
 
 
קטגוריות פופולריות
 
 
<
         
 השכרת רכב מכירת רכב