מכוניות למכירה
רכב פרטי רכב מסחרי רכבי 4X4 אופנועים וקטנועים לוח החלפות אביזרים לרכב טרקטורונים ואופנועי ים
דברו איתנו הוסף למועדפים טיפים למוכר ולקונה סוכן חכם הוספת מודעה

לוחות רכב קרלוס - ככה מוכרים רכב !          מזל טוב להלל אוטו נטו לרגל פתיחת הסניף החדש בסגולה פתח תיקוה !          זוכה ראשונה במבצע ההגרלה הגדול - מפרסמים מודעה בתשלום ומשתתפים בהגרלת שעון סרטינה בשווי 3000 ש"ח !                                     מבצע מיוחד ללקוחות לאומי קארד משלמים פחות או בנקודות                   תהנו!! ולא לשכוח - קרלוס כאן בשבילכם.

עשרת המבוקשים
בטיחות בדרכים
מבזקים
מאמרים
הפינה של טיקו
ארכיון
 
חפש במגזין
חפש במגזין








שם הכותב: ישראל טיקוצקי-יו"ר הנהלת קציני בטיחות עצמאיים בתעבורה. 08/06/2009 11:10:35

ככה לא בונים ועדה 2

כדי לעמוד בראש ועדה צריך לשמור על "ראש פתוח" ונכונות להאזין לאחר בסבלנות ובפתיחות, לדעת לקבל רעיונות חדשים ואת זה לצערי (באמת לצערי) ובכל הכבוד הראוי אין למנהל גף קציני הבטיחות היום.

בתאריך 26/01/2009 מונתה ועדה לבדיקת מעמדם של קציני  הבטיחות בתעבורה, מכתב המינוי של הועדה עולה, ציטוט: מטרות הועדה לבדוק את מעמדם של קציני הבטיחות המפעליים והעצמאיים בכלל זה, הנכם מתבקשים לבחון בין היתר את הנושאים הבאים: הצורך בקיומם ( תוך שימת דגש על קציני הבטיחות העצמאיים), חלוקת אחריות, סמכויות, תפקידיהם, הצורך בקיומם, בחינת מנגנון העסקתם ואמצעי הפיקוח.

חברים בוועדה-מנהל גף קציני בטיחות, מנהל אגף מטענים ומל"ח, יועצת משפטית של משרד התחבורה, ממונה היסעים ומוניות, הרשות לבטיחות בדרכים, רמ"ד בטיחות בדרכים אגף התנועה במשטרת ישראל .

ליו"ר הועדה התמנה מר מר ג´קי לוי מנהל גף קציני בטיחות, מרכזת הועדה הגב´ כרמית אפלמן מגף קציני בטיחות, על החתום מר גדעון סיטרמן מנכ"ל משרד התחבורה.

 

קצת היסטורה, בתאריך 17/07/2005 קיבלה  ממשלת ישראל את מסקנות ועדת שיינין ואישרה אותם, להזכירכם הועדה בראשות הכלכלן מר יעקב שיינין מונתה לבדוק את נושא התחבורה בארץ ומסקנותיה היו מאז לנר לרגליהם של  מקבלי ההחלטות בנושא תעבורה.


מר יעקב שיינין  כלכלן בהכשרתו מונה ליו"ר הועדה לא בגלל הבנתו הרבה בתחבורה, הוא מונה כמי שאינו מייצג אינטרס זה או אחר אלה מצויד  בשכל ישר וניסיון ניהולי,  הוא הצליח להביא לשולחן הממשלה המלצות שזכו בשעתם לאישור וגיבוי ממשלתו של אריאל שרון ומכל מי שמקורב לנושא התחבורה בארץ.


כנ"ל לגבי ועדת סגיס (2002) שקדמה לועדת שיינין, מי שמינה את הועדה היה שר התחבורה דאז אפרים סנה שמינה את האלוף במיל עמי סגיס לעמוד בראש הועדה לדעתי מאותם סיבות שהיו למי שמינה את מר יעקב שיינין ליו"ר וועדה שלש שנים מאוחר יותר.

 

מי שמינה את מנהל גף קציני הבטיחות לעמוד בראש הועדה לבחינת מעמדו של קצין הבטיחות בשימת דגש על קצין הבטיחות העצמאי במקרה הטוב לא חשב עד הסוף. דעתו של מנהל גף קציני הבטיחות על קציני הבטיחות העצמאיים ידועה, מאז שמונה כמ"מ מנהל גף קציני בטיחות וגם לאחר שקיבל מינוי קבע כמנהל האגף הוא נמנה מלקיים מגעים כל שהם עם קציני הבטיחות העצמאיים ובמיוחד לא עם נציגיהם הנבחרים.


לא נערכו ישיבות עבודה בין נציגים שנבחרו ע"י  קציני הבטיחות העצמאיים לגף קציני הבטיחות, לדיון שאורגן במועצת המובילים ע"י מנכ"ל המועצה מר דוד כוכבא ואליו הוזמנו מנהל גף קציני הבטיחות ומנהל אגף מטענים ומל"ח הוא לא הסכים להיכנס  עד אשר כותב שורות אלו יתפנה מהאולם בו נערך הדיון ועד שזה קרה הוא הסתגר בחדרו של מנכ"ל המועצה מר דוד כוכבא, כמעשה ילד בגן ילדים ולא כמנהל מחלקה חשובה בשרות הציבורי.


כמנהל גף קציני בטיחות ראוי היה שהוא יזמן אליו מעת לעת את הנציגים אותם בחרו קציני הבטיחות העצמאיים כדי לשמוע על מצוקותיהם, ללמוד את בעיותיהם,  ללמוד היכן אפשר להוסיף בטיחות ולגרוע בירוקרטיה,  לשאול האם יש דרך לדעתם לשפר את איכות הביקורת של קציני הבטיחות והיכן הוא כמנהל גף קציני בטיחות יכול לסייע, למשל מה דעתו על קיום סרגל ביקורת אחיד הידוע לכלל קציני הבטיחות והקובע רף ביקורת גלוי.


במקום כל אלו הוא בחר לשמור על ריחוק מקציני הבטיחות העצמאיים,  לא למד  מאומה על הצרכים של קציני הבטיחות העצמאיים, מעולם לא טפח על שכמם של קציני הבטיחות העצמאיים גם כאשר נתוני התאונות המתפרסמים ע"י הלמ"ס הצביעו בבירור על ירידה ענקית במעורבות רכב המפוקח ע"י קציני הבטיחות העצמאיים בתאונות הוא מסיבותיו הוא סירב לייחס את הירידה הזאת לעבודתם

 

הטובה של קציני הבטיחות העצמאיים, לשאלה אז מה גרם לדעתו לירידה הגדולה במעורבות רכב  שמשקלו מ-15.9 טון בתאונות, דבר שבא לידי ביטוי באופן ברור ביותר מאז שהוקמו המשרדים העצמאיים לבטיחות, לזה הייתה לו תשובה ניצחת, זה בזכות ניידות הבטיחות אמר, (כנס קציני בטיחות בבית דגן יוני 2008) להזכירך ג´קי  הניידות עמדו  לרשות גף קציני הבטיחות עוד לפני קציני הבטיחות העצמאיים אז מה התחדש מבחינה זו?.

 

כדי לעמוד בראש ועדה צריך לשמור על "ראש פתוח" ונכונות להאזין לאחר בסבלנות  ובפתיחות, לדעת לקבל רעיונות חדשים  ואת זה לצערי (באמת לצערי) ובכל הכבוד הראוי אין למנהל גף קציני הבטיחות היום.

 

רוצה מנכ"ל משרד התחבורה ועדה שתדון במעמדם של קציני הבטיחות? יתכבד וימנה ועדה לא תלויה בה יכהנו אנשים שדעתם בנושאים עליהם תדון הועדה לא נשמעה, שתדון במעמדם של קציני הבטיחות בכלל ולאו דווקא במעמדם של קציני הבטיחות העצמאיים (האם שכח מי שכתב את כתב המינוי לוועדה כי כל קציני הבטיחות עצמאיים ומפעליים לומדים באותם מכללות?) ועדה שתזמין אנשי מקצוע להעיד לפניה, וכן גם את מנהל גף קציני בטיחות הנוכחי ורצוי את זה שקדם לו,  שתלמד את הנושא מנקודת אפס ואז למסקנותיה יהיה משקל כזה שראוי יהיה לתת עליו את הדעת.

הכתבה התפרסמה בתאריך 08/06/2009 11:10:35

? הוסיפו תגובה
    כל הזכויות שמורות לוח רכב קרלוס © 2004-2007 הנהלת האתר אינה אחראית לתוכן המודעות המפורסמות בו. אינדקס רכבים | תקנון | עזרה | צור קשר    

 

אתרים מבית SUN NET   sun net
 
 
 
קטגוריות פופולריות
 
 
<